Do Aten docieramy późnym wieczorem, z portu Pireus do centrum miasta jedziemy metrem. Nie mamy zarezerwowanego żadnego noclegu, więc poszukiwania czas zacząć. Od jakiegoś czasu obserwujemy zjawisko – drogi booking.com. Do tej pory zawsze tam rezerwowaliśmy noclegi, ale po Sri Lance jesteśmy zdania, że booking.com nakłada bardzo wysokie opłaty prowizyjne, przez co nocleg staje się dużo droższy niż w rzeczywistości (na miejscu).

Jest północ a my dopiero rozpoczynamy swoje poszukiwania. Pierwszy hotel – 100€/4osoby, zdecydowanie za drogo, drugi 74€/4osoby…im dalej od centrum tym taniej. Czwarty okazał się idealny 45€/4osoby (zdjęcie zrobione rano)

w pokoju łazienka i Wifi, standard – naprawdę OK.

Booking.com za najtańszy podał hostel ZEUS, w którym zatrzymaliśmy się pierwszej nocy. Cena 49€/4 osoby. Pokój bez łazienki, w dużo niższym standardzie, dużo dalej od centrum i metra. Booking.com – niestety mamy o tobie coraz gorsze zdanie.

Z samego rana ruszamy na spacer po Atenach.

Niestety nie mamy dużo czasu, dziś wracamy do Polski. Chcąc zaoszczędzić czas zabieramy plecaki i z całym dobytkiem ruszamy w miasto 🙂

IMG_3052  IMG_3054  IMG_3056  IMG_3057   IMG_3070  IMG_3071   IMG_3075  IMG_3076   IMG_3078IMG_3072

W Rzymie – Koloseum, w Paryżu – Luwr, w Mediolanie – Duomo… tak tu mamy Akropol. Punkt obowiązkowy!!!

Miasto przemierzamy spacerem, nie jest łatwo a plecaki dają nam w kość,

IMG_3049  IMG_3050  IMG_3051

ale docieramy na sam szczyt. Wejście do całego zespołu zabytków to 12 €/osoba.

Tutaj nie można zastanawiać się czy warto czy nie. To TRZEBA zobaczyć!

AKROPOL – w starożytnej Grecji osiedle, miasto lub jego część znajdująca się na wysokim wzgórzu, cytadela z pałacami i świątyniami. A tak prezentuje się 19 maja 2015 roku 🙂

IMG_3081   IMG_3083  IMG_3086   IMG_3088  IMG_3087  IMG_3091   IMG_3122

Wspomnijmy jeszcze o jednym, turystów jest dużo, ale nie tłumy. Wolimy nie myśleć o tym co dzieje się tutaj w sezonie.

Z Akropolu udajemy się na obiad, ostatni przed wylotem, Nie możemy sobie darować tej przyjemności. Jedzenie w Grecji jest naprawdę wyśmienite. Dużo warzyw, serów, ryb i owoców morza.

A tym czasem żegnamy Grecję i Ateny.

Kasia, Artur – dziękujemy za wspaniały, pełen wrażeń wjazd! To gdzie następnym razem?